کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی لاغری
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

سلامت

بازدید : 24
سه شنبه 30 خرداد 1402 زمان : 17:26

معمولا افرادی که دچار چاقی بیش از حد هستند با راهکارهای ساده مثل ورزش و رژیم لاغری نمی توانند وزن خود را کم کنند و تصمیم به انجام عمل لاغری مانند عمل اسلیو معده می گیرند.

اما درباره این جراحی لاغری شایعاتی اعم از اینکه جراحی اسلیو جان شما را به خطر می اندازد! احتمال بازگشت وزن پس از عمل اسلیو معده بسیار بالا است، با عمل اسلیو مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی رسد، زخم های ایجاد شده پس از این عمل لاغری از بین نمی رود، خطر مرگ در کمین افرادی است که جراحی اسلیو معده انجام داده اند و ... وجود دارد که افراد را برای انجام جراحی لاغری دچار شک و تردید می کند؛ به همین دلیل ما قصد داریم طبق مطالعات علمی انجام شده صحت و سقم این شایعات را بررسی کنید.

عمل اسلیو معده تاثیری در کاهش وزن ندارد

جراح لاغری در مراحل اولیه چاقی رژیم لاغری و انجام تمرینات ورزشی را به افراد پیشنهاد می کنند اما در صورتی که در هنگام محاسبه bmi شاخص توده بدنی فرد بیشتر از 35 باشد و با روش های معمول موفق به کاهش وزن نشده است؛ تنها راه ایمنی که برای درمان چاقی وجود دارد انجام عمل لاغری اسلیو معده است. این را می توانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند دریابید.

زخم های ایجاد شده طی عمل اسلیو از بین نمی روند

برخلاف روش های قدیمی جراحی لاغری که زخم های عمیق روی پوست ایجاد می شد؛ اما امروزه انجام جراحی های لاغری با روش های پیشرفته مثل روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد که تنها با ایجاد چند برش بسیار کوچک بر روی سطح شکم قابل انجام است. در نتیجه این روش جراحی درد کمتر، بهبودی سریعتر، جای زخم و خونریزی کمتر به همراه دارد و طبیعتا عوارض آن نیز بسیار کمتر خواهد بود. مراقبت های پس از عمل اسلیو را اگر انجام دهید به راحی می توانید نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

شانس مرگ بعد از عمل اسلیو بیشتر از مرگ در اثر چاقی است!

یکی از شایعات رایج درباره عمل اسلیو که بیش از هر چیز باعث رعب و وحشت بیماران می شود احتمال مرگ در اثر عمل اسلیو معده است. اما اگر علمی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید بدانید که تجمع چربی بیش از حد در بدن باعث کاهش طول عمر می شود چرا که این افراد به مرور به بیماری های مرتبط به چاقی مانند دیابت نوع دو، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و ... مبتلا می شوند که احتمال مرگ زودرس را در این افراد بالا می برد.

پس از عمل اسلیو نمی توان باردار شد

پزشکان توصیه می کنند که بیماران برای باردار شدن پس از عمل لاغری یک سال صبر کنند؛ زیرا بارداری امکان دارد با برنامه کاهش وزن تداخل داشته باشد. اما به طور کلی عمل اسلیو هیچ تاثیری در قابلیت بارداری، زایمان و شیردهی نخواهد داشت.

از آنجا که بسیار از افراد به دلیل چاقی و اضافه وزن دچار ناباروری می شوند پس کاهش وزن گامی موثر در فرزندآوری است.

به طور کلی اگر پس از انجام عمل اسلیو معده قصد باردار شدن دارید، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و سطح ویتامین D خون خود را به طور مرتب کنترل کنید.

منیع: https://www.sleevedr.ir/

بازدید : 39
شنبه 30 ارديبهشت 1402 زمان : 13:18

درباره لاغری موضعی حرف و حدیث زیاد است: یک عده آن را بهترین روش برای لاغری می دانند و عده ای دیگر معتقدند این سبک از لاغری به هیچ وجه توجیه علمی ندارد و اصلا کار نمی کند. در این میان افراد مبتلا به چاقی حیران اند که بالاخره آیا می توانند با کمک چند دستگاه چربی نقطه ای از نقاط بدنشان را آب کنند و یا اگر نه، چطور می شود از دست این چربی ها خلاص شد؟! در این مقاله خواهیم گفت که آیا لاغری موضعی به درد می خورد یا نه!

بیشتر بدانید: یبوست بعد از عمل اسلیو معده

اطلاعات لازم درباره لاغری موضعی

می دانید چربی ها در نقاط مختلف بدن یک جور تقسیم نشده اند. یعنی این طور نیست که بگوییم ران های پا همان قدر چربی دارند که قفسه سینه از چربی ها انباشته است. به طور طبیعی همیشه یک جای بدن از جای دیگر چربی بیشتری دارد.مثلا همیشه چربی ها در ران و شکم و پهلو بیشتر از چربی انباشته شده در، ساق پا است. به خاطر همین خیلی پیش می آید که یک جای بدن از دیگر جاها چاق تر شود. به این می گویند: چاقی موضعی!

حال یک سری متخصص لاغری در برابر چاقی موضعی، اصطلاح لاغری موضعی را مطرح می کنند. این یکی از روش های نوین برای لاغری در نواحی خاص بدن محسوب می شود.

فرض کنید از ناحیه شکم و یا باسن چاق شده اید و می خواهید آن ناحیه را لاغر کنید. به پزشک مراجعه می کنید. پزشک ممکن است به شما بگوید که بهتر است به وسیله حرارت از وزن تان کم کنید و یا شاید لیزرها گزینه مناسب تری برای شما باشند. این ها همه از جمله روش های لاغری موضعی به شما می روند. در ادامه به انواع این روش ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: روش های لاغری شکم و پهلو

آیا روش موضعی در کاهش وزن موثر است؟

برخی حرف هایی نظیر لاغری موضعی شکم ، لاغری موضعی پهلو و مچ پا را بیهوده می دانند. آن ها می گویند چربی سوزی موضعی غیرممکن است و تنها از راه یک برنامه ورزشی منظم و رژیم غذایی می توان به کاهش وزن دست پیدا کرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

بازدید : 28
شنبه 30 ارديبهشت 1402 زمان : 13:08

تغذیه ورزشی مناسب یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت ورزشکاران و همچنین تناسب اندام آن ها می باشد.

نیاز بدن هر فردی به مایعات و مواد مغذی با توجه به سن، وزن، وضعیت بدنی و نوع ورزشی که انجام می دهد کاملا متفاوت است. به طور کلی رژیم غذایی ورزشکاران باید حاوی مایعات، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم باشد.

تغذیه برای ورزش

همانطور که میدانید ورزش های متفاوتی وجود دارد که برای همه آن ها تغذیه ورزشی از اهمیت خاصی برخوردار است. انواع ورزش های لاغری را در ادامه بشناسید. ورزش لاغری برای بسیاری از افراد بسیار کارآمد است.

ورزش برای لاغری شکم

ورزش های زیادی برای لاغری شکم و پهلو وجود دارند. چندتا از ورزش برای لاغری شکم و پهلو عبارتند از:

  • تمرین کرانچ شکمی
  • تمرین پلانک
  • تمرین کرانچ دوچرخه
  • تمرین کرانچ معکوس نیمه نشسته
  • تمرین چرخش روسی

ورزش برای لاغری دست

توزیع چربی برای هر کسی متفاوت از سایر افراد است به طوری که برای برخی افراد، وزن اضافی دقیقاً به انگشتان آنها می رسد. به احتمال زیاد این افراد به دنبال ورزش برای لاغری دست هستند؛ اما باید بگوییم که هدف گذاری کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن دشوار است.

لاغری با پیاده روی

بله درست است لاغری با پیاده روی امکان پذیر است اما به شرطی که اصولی و درست باشد. اما یک پیاده روی صحیح و اصولی برای لاغری باید چگونه باشد؟در صورتی که برای پیاده روی خود برنامه ریزی داشته باشید زودتر به نتیجه می رسید. همچنین این برنامه به شما کمک می کند که در راهی که قدم گذاشته اید، ثابت قدم باشید و میزان فعالیت لازم برای سوزاندن کالری های اضافی را نیز به دست بیاورید. لاغری با پیاده روی زمانی حاصل می شود که چند روز از هفته را به پیاده روی کوتاه و چند روز دیگر را به پیاده روی طولانی اختصاص دهید و یک روز نیز استراحت داشته باشید.

درمان چاقی

استفاده از یک رژیم لاغری نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اما باید بدانید که برای محاسبه میزان چاقی خود باید از شاخص توده بدنی کمک بگیرید.

همچنین گفتنی است برای یافتن بهترین روش لاغری بهتر است که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

بازدید : 25
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 زمان : 13:30

واریکوسل، ورید های متورم و بزرگی هستند که داخل کیسه بیضه ها به وجود می آیند و ممکن است در ابتدا بدون علامت باشد اما با گذشت زمان به صورت برآمده، در بیضه نمایان می شود.

اختلال در عملکرد دریچه های وریدی، سبب تجمع خون و بازگشت آن به ورید ها داخل بیضه شده که در نتیجه آن تورم و اتساع ورید ها اتفاق می افتد و سبب ایجاد واریس بیضه یا همان واریکوسل می شود؛ در این حالت دریچه های داخل ورید های بیضه ضعیف می شوند و جریان خون توانایی بازگشت به قلب را ندارد.

علایم واریکوسل کدامند؟

  • درد تیز تا درد مبهم و خسته کننده
  • دردی که با ایستادن طولانی یا اعمال سنگین فیزیکی بیشتر می شود.
  • دردی ناشی از واریس بیضه با استراحت کردن کاهش می یابد.
  • این درد برخی اوقات در طول روز بدتر خواهد شد.
  • این بیماری اغلب باعث تورم بیضه سمت چب می شود.
  • واریکوسل به مرور در بیضه بزرگ و قابل مشاهده می شود.

بیش تر بدانید: آیا با عمل لاغری لیپوساکشن آشنایی دارید؟

عوارض ابتلا به واریس بیضه

از جدی ترین عوارضی که با ابتلا به این بیماری بروز می کند، عبارتند از:

  • اختلال در باروری مردان
  • کاهش تعداد اسپرم ها
  • کوچک شدن بیضه

مراقبت های لازم بعد از درمان واریکوسل

بهبودی پس از عمل جراحی، سریع و درد آن خفیف خواهد بود:

  • بیمار باید بین 10 تا 14 روز، از ورزش کردن بپرهیز کند.
  • بیمار معمولاً میتواند بین 5 تا 7 روز پس از انجام عمل جراحی، به سر کار خود بازگردد.
  • اگر عمل جراحی با هدف رفع مشکل باروری انجام شده باشد، باید سه تا چهار ماه بعد از عمل، آنالیز مایع منی انجام شود.

بیش تر بدانید: عوارض سنگ کلیه

بهبودی بعد از انجام فرآیند آمبولیزاسیون نیز نسبتاً کوتاه است:

  • این روش درد خفیفی به همراه خواهد داشت
  • بیمار بعد از انجام عمل جراحی، باید بین 7 تا 10 روز از ورزش کردن اجتناب کند.
  • معمولاً یک تا دو روز بعد از انجام این فرآیند، بیمار می تواند به سر کار خود بازگردد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

بازدید : 20
دوشنبه 28 فروردين 1402 زمان : 12:07

عمل جراحی لاپاراسکوپی درمانی برای چاقی مفرط است که اکثرا به افراد با اضافه وزن شدید توصیه میشود. در این عمل بوسیله یک تلسکوپ مخصوص معده را از طریق برشی کوچک مشاهده میکنند.

روش های درمان چاقی مفرط

درمان دارویی:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که هیچ کدام از روش های لاغری بجز جراحی در دراز مدت ماندگار و پایدار نیستند. درصد بسیاری از افرادی که با روش های غیر جراحی وزن خود را کاهش داده اند، طی 5 ماه به وزن گذشته خود بازگشته اند.

با این اوصاف داروهای لاغری با نسخه و بدون نسخه به فروش میرسند که هیچ کدام از انها تاثیر طولانی مدت ندارند.

درمان با جراحی:

در طی سال های گذشته عمل های جراحی لاغری بسیاری ابداع شده اند همانند:

  • گاستروپلاستی عمودی با نوار
  • بای پس معده به روش Roux-en-Y
  • حلقه معده (قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم)
  • اسلیو معده
  • اسلیو معده همراه با سوئیچ عثنی عشر

عمل جراحی لاغری لاپاراسکوپی چه مزایایی دارد؟

  • درد پس از عمل کاهش می یابد.
  • مدت زمان بستری شدن در بیمارستان کمتر است.
  • میزان زخم کمتر است.

طریقه انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی چگونه است؟

هنگام عمل جراحی لاپاراسکوپی جراح لاغری برش های 1.2 تا 1.4 اینچی را بر روی شکم بوجود می آورد. در ادامه تروکارها (لوله های باریک) را وارد شکم میکند. لاپاراسکوپ به یک دوربین کوچک وصل است که از طریق تروکار وارد بدن میشود. بدین طریق جراح چاقی میتواند دید بهتری از وضعیت داخل بدنف معده و سایر ارگان ها داشته باشد.

روند انجام عمل در روز جراحی چگونه است؟

  1. شما ابتدا به بیمارستان میروید.
  2. قبل از شروع روند جراحی باید لباس جراحی را بپوشید و اماده شوید.
  3. داروی بیهوشی به منظور آرام شدنتان به شما تزریق میشود.
  4. با متخصص بیهوشی صحبت میکنید.
  5. تحت بیهوشی کامل جراحی شروع میشود و معمولا اثر داروهای بیهوشی تا چند ساعت دوام دارد.
  6. پس از انجام عمل به اتاق ریکاوری منتقل میشوید.
  7. پس از اینکه به هوشیاری کامل رسیدید به اتاق خودتان برده میشوید.

نتایجی که پس از انجام عمل لاپاراسکوپی در انتظار ما هستند.

کاهش وزن:

طبق آمارهای دریافتی اکثر افرادی که عمل جراحی لاپاراسکوپی انجام داده اند، طی یک سال حداقل 50 درصد از وزن اضافه خود را از دست داده اند.

تاثیر جراحی بر بیماری های مرتبط با چاقی:

بعد از انجام عمل جراحی لاغری لاپاراسکوپی بیماری هایی که با چاقی ارتباط داشتند از جمله: آپنه خواب، دیابت، فشارخون و کلسترول بالا بهبود یافته اند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

بازدید : 21
دوشنبه 28 فروردين 1402 زمان : 12:03

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم شوک یک روزه

یکی از رژیم های سریع و البته سخت، رژیم شوک لاغری است که در صورت پیروی از آن می توانید در مدت زمان کوتاهی وزن بسیار زیادی را کم کنید. در واقع هدف اصلی این رژیم لاغری، بالا بردن سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی و لاغری است. در طول این رژیم چربی های شکم و پهلو از بین می روند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. به گفته متخصصین تغذیه تاثیرات متابولیکی این رژیم به مدت دو سال در بدن افراد باقی می ماند و پیروی از آن حداکثر هر دو سال یکبار توصیه می شود. همچنین از رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی نیز استفاده می شود. البته بهتر است که در ابتدا دلایل استپ وزنی خود را پیدا کنید.

رژیم تثبیت وزن

مهم ترین نکته ای که پس از لاغری و چاقی و رسیدن به وزن متعادل مطرح می شود تثبیت وزن است. بسیاری از افراد با تلاش بسیار زیادی به وزن ایده آل خود می رسند اما پس از مدتی مجدد چاق می شوند. این افراد در صورت داشتن رژیم تثبیت وزن و رعایت اصول آن به هیچ عنوان افزایش یا کاهش وزن نخواهند داشت.

رژیم کالری شماری

کالری واحد اندازه گیری انرژی انواع مواد غذایی و نوشیدنی است. در واقع این کالری ها هستند که انرژی لازم برای انجام فعالیت روزانه مانند راه رفتن، خوردن، آشامیدن، صحبت کردن و … را به ما می دهند. در صورتی که کالری اضافی وارد بدن شود، تبدیل به چربی و در نهایت چاقی می شود. راه های زیادی برای شمارش کالری وجود دارد اما امروزه افراد به راحتی با استفاده از یک برنامه رژیم کالری شماری رایگان می توانند این کار را انجام دهند.

رژیم کیست تخمدان

چند نکته مهم در رژیم کیست تخمدان عبارتند از:

  • از غذایی که میل می کنید لذت ببرید.
  • تمام گروه های غذایی را در حد متعادل در رژیم درمان تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.
  • به مقدار غذای مصرفی و کالری دریافتی دقت داشته باشید.
  • مصرف کربوهیدرات ها را به حداقل ممکن برسانید.
  • از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوید.
  • خوردن مواد غذایی پرچرب و قندی را کنار بگذارید.
  • مایعات و آب فراوانی بنوشید.

منبع: https://www.dritm.ir/

بازدید : 21
دوشنبه 28 فروردين 1402 زمان : 12:01

بهترین روش های لاغری به شما کمک خواهد کرد زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید. بیشتر افراد چاق به دنبال آسان ترین و در عین حال بهترین روش لاغری هستند.

شما می توانید برای داشتن روش لاغری درست از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.زیرا متخصص تغذیه با بررسی و ضعیت و شرایط جسمی شما با دانشی که در این زمینه دارد سعی می کند بهترین روش لاغری را دراختیار فرد قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل جراحی لاغری

یا جراحی های لاغری هم جز بهترین روش های لاغری هستند؟

طبق شعار همیشگی که پیشگیری بهتر از درمان است توصیه در لاغری داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش است که کمارین عارضه رو برای اشخاص داره.ولی بعضی افراد به دلیل مشغله کاری و همچنین افرادی هستند که نمیتونن رزیم غذایی خودشون رو حفظ کنن و بعد از مدتی دچار پرخوری میشن و دنبال راه کاری هستن که بتونن اول از شر چربی هاشون راحت بشن و بعد از اون سراغ تغذیه سالم میرن.این افراد میتونن از روش های لاغری مثل عمل لیپوماتیک یا پال و دستگاه های دیگه یا لاغری موضعی استفاده کنند ولی باید توجه کنند که قبل از هر چیز باید ابتدا bmi مناسبی داشته باشن که مرحله اول پذیرش به جراحی های لاغری همین هست و اگر جراحی رو انجام دادن نباید دوباره سبک زندگی غلط قبل رو پیش بگیرن.

BMI چیست و چطور محاسبه می شود؟

بی ام آی یا شاخص توده بدنی که در انگلیسی (Body Mass Index) خوانده می شود راهی برای آگاهی از میزان تقریبی توده چربی بدن به روشی آسان است. محاسبه شاخص توده بدنی به ما قدرت تشخیص اینکه آیا در محدوده وزنی سالمی برخوردا هستیم یا خیر را می دهد.

این شاخص از تقسیم وزن افراد (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد (قد ضربدر قد بر حسب متر) به دست می آید. شما می توانید با مراجعه به صفحه محاسبه bmiبا وارد کردن قد و وزن و جنسیت خود به راحتی و به صورت آنلاین شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید.

به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است. و هرچقدر کمتر باشد نشان دهنده میزان لاغری در افراد است. جدول زیر نتایج مربوط به محاسبه این شاخص را نشان می دهد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 480
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 390
  • بازدید سال : 3349
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 7292
  • کدهای اختصاصی